ŽIJEŠ PRÁVĚ TEĎ A TADY... ALE JAK? TO ZÁLEŽÍ JEN NA TOBĚ, JAKOU SI VYBEREŠ CESTU ŽIVOTEM!


pondělí 9. prosince 2013

Rozchod Nadera a Simin



Drama
Írán, 2011, 120 min

Režie: Asghar Farhadi
Scénář: Asghar Farhadi
Hrají: Peyman Moaadi, Leila Hatami, Sareh Bayat, Shahab Hosseini, Merila Zare'i, Sarina Farhadi

Obsah:

Strhující manželské drama ze současného Iránu ukazuje, jak fatálně mohou být lidské osudy a rodinné vztahy ovlivněny společenskými předsudky a přísným právním systémem. Manželská dvojice, Nader a Simin, čelí životnímu rozhodnutí, které ovlivní nejen jejich vztah, ale především budoucnost dcery Termeh. Jedině pokud odejdou z Iránu, zajistí jí svobodný život, ale Nader odmítá opustit vážně nemocného otce. A tak Simin nezbývá, než požádat o rozvod. Jedinou zbraní matky a manželky v iránské společnosti je vyčkávat. Jenže Nader, který se má náhle sám starat o dceru i otce, selhává a zaplétá se do problémů se zákonem. Co mělo být jen zkouškou vztahu se brzy prohloubí v opravdové drama.
(oficiální text distributora)

Film mne strhl od samého začátku. Napínavý příběh plný emocí. Nádherné smutné drama o spravedlnosti, odpovědnosti partnerů vůči sobě, rodičů vůči dětem i vůči víře v Boha a vlastní důstojnosti. Je třeba dobře sledovat konverzaci aktérů filmu. Další film, kterému bych dala plný počet bodů. Pro mne je to jeden z nejlepších filmů, které jsem v poslední době viděla. Filmy z Íránu mám moc ráda. Většinou jsou o banalitách života, které ve skutečnosti banalitami nejsou. Podtrženo bezvadnými hereckými výkony všech. Doporučuji!

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji, že jste si našli čas k přečtení mého článku a třeba i k napsání komentáře. Každý komentář mne potěší (a na každý se snažím odpovídat). Pokud vás můj blog zaujal, budu ráda, když si ho přidáte mezi sledované (na stránce vpravo nahoře tlačítko ODEBÍRAT).