ŽIJEŠ PRÁVĚ TEĎ A TADY... ALE JAK? TO ZÁLEŽÍ JEN NA TOBĚ, JAKOU SI VYBEREŠ CESTU ŽIVOTEM!


čtvrtek 14. srpna 2014

Zkažená mládež




Film najdete ZDE - je v češtině.

Drama
Estonsko, 2007, 98 min
Hodnocení na ČSFD: 84%

Příběh ze života studentů jedné blíže neurčené estonské střední školy. Introvertní Joosep se stal terčem nejapných her svých spolužáků, které dráždí svou uzavřenou povahou. Žerty postupně přerostou v šikanu, jež vyústí v tragédii - k překvapení všech - i diváků. Mrazivé svědectví o ponižování lidské důstojnosti.(oficiální text distributora)

Šestnáctiletý Kaspar se nečekaně zastane Joosepa, kterého všichni ve třídě šikanují. Jeho čin, který ostatní spolužáci odsoudí, je prvním krokem k vymanění se z vlivu mocného vůdce třídy Anderse. Začíná boj, v němž teenageři nedokážou rozpoznat, co je zlomyslná šikana a co je tvrdý zločin. Režisér Ilmar Raag podává šokující obraz třídního kolektivu, inspirovaný skutečnými událostmi.(MFF Cinema Mundi)

Začíná to zmařenou šancí otloukánka Joosepa při basketbalu a Kasparovým zastáním, do té doby frajera třídy... A končí? Ne, tohle peklo přece nikdy - jak se rok co rok dozvídáme ze zpráv - nekončí. Proslulá estonská verze školní střelby je ve filmové režii Ilmara Raaga napjatým i patřičně zneklidňují­cím obrazem špatných poměrů v učebnách i za školou.(Letní filmová škola)

Podle mne je to neskutečně emočně silný film. Určitě k zamyšlení. Viděla jsem ho a zanechal mi v mysli určité myšlenky i otázky. Doporučuji shlédnout. Kdo má chuť a čas, o pokračování tohoto filmu napíšu článek zítra. Přiznám se, že další díly mne zaujaly ještě více než tento první film. Ale o tom až zítra.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji, že jste si našli čas k přečtení mého článku a třeba i k napsání komentáře. Každý komentář mne potěší (a na každý se snažím odpovídat). Pokud vás můj blog zaujal, budu ráda, když si ho přidáte mezi sledované (na stránce vpravo nahoře tlačítko ODEBÍRAT).