ŽIJEŠ PRÁVĚ TEĎ A TADY... ALE JAK? TO ZÁLEŽÍ JEN NA TOBĚ, JAKOU SI VYBEREŠ CESTU ŽIVOTEM!


pondělí 2. července 2012

Minimalismus v mé kuchyni

V mé kuchyni by šlo hodně redukovat. Jenže mám problém, kde začít. A pak dál - co s věcmi, které takříkajíc nepotřebuji? Třeba začnu tím, že si myšlenky napíšu sem, třeba mne něco hned napadne. Nebo mi i někdo poradí.

Pro začátek si kuchyň rozdělíme:

1. Velké elektropřístroje
2. Drobné elektropřístroje
3. Nádobí
4. Talíře, skleničky, hrníčky, příbory, kuchyňské náčiní
5. Obsah lednice
6. Obsah mrazáku
7. Obsah potravinové skříně

1. Velké elektropřístroje

Z těchto věcí u mne stojí za zmínku na prvním místě myčka na dvanáct sad nádobí. Pro někoho velmi potřebná věc, u mne zatím zbytečná. Myčku jsem totiž měla zabudovanou dříve, než jsem měla kuchyň. Takže tady je už více než dva roky a já ji nevyužívám. Raději každý hrneček, talířek či lžičku ihned umyji. V týdnu příliš nevařím, stravujeme se převážně někde venku. A o víkendech si na myčku také nevzpomenu. Třeba ji ale budu využívat, až tu budou (někdy?!) vnoučata.

2. Drobné elektropřístroje

Další trochu nadbytečná věc je u mne sendvičovač. Mám tedy dva, jeden na dva sendviče, jeden na čtyři. Dřív jsme využívali ten na dva sendviče, jiný jsme neměli, pak jsme jaksi získali ten větší a od té doby pečeme sendviče jedině v něm. Je tu tedy dilema: vyhodit (darovat) některý? Který? Komu? Proč? Zatím tu mám ten druhý, kdyby se první někdy porouchal a musel být vyhozen. To je asi špatná myšlenka, tudy asi cesta nevede. No budu se muset učit minimalismu dál.

3. Nádobí

Hrnce, rendlíky, pánve, pánvičky... všeho je nějak moc. Původně jsem si myslela, že bych něco ze zásob přenechala svým dospělým dětem, které v současné době zakládají vlastní domácnost. Já vím, úsměvná myšlenka :-). Ale třeba náhodou se něco bude hodit!

4. Talíře, skleničky, hrníčky, příbory, kuchyňské náčiní

Tady to ani nemusím psát, všeho je nadbytek, navíc jsou tu věci, které mne neoslovují. Naopak v obchodech pokukuji po věcech, které mne lákají. Konkrétní případ - konečně po letech jsem se dostala náhodně k tomu, že vlastním potřebný počet pohárů na zmrzlinu. Jenže každý je jiný! Jen dva jsou stejné! No jak to na oslavě na stole vypadá? Hrozně! A v miskách na kompot pohár také nevypadá nejlépe! A ve skleničkách se zase k jahodě na dně nemůžeme pohodlně dostat!... Zkrátím to. Nedávno jsem si koupila sadu šesti STEJNÝCH pohárů! Hned to vypadá jinak! Jenže tu mám zase stejný problém: Co s poháry po jednom kuse? No dají se do nich dát třeba oříšky a podobné slanosti. Jenže ty se dají také vložit do jiných misek, kterých mám také nemálo. Pořád stejný problém - proč jich mám tolik? Kam s nimi? Třeba je využijí mé dospělé děti! Třeba se mi nějaký rozbije a budu ráda, že mám alespoň nějaký!

5. Obsah lednice

Snažím se kupovat věci, kolik sníme. Nevyhazujeme. Šetříme. Peněženku i ekologii a kdo ví co ještě. Zde se mi docela daří. Lednice by se dala minimalizovat - až bych si musela koupit novou, je možno přemýšlet, zda by mi nestačila menší s menší spotřebou.

6. Obsah mrazáku

Už se mi docela daří odbourat pravidelné zmrazování vařených jídel ze soboty či neděle. Stejně pak nikoho příliš nelákaly nebo nebyly tak lákavé, jako čerstvé věci. Mým zatím asi utopickým snem je jednou být bez mrazáku. Vždyť dnes jde vše pořídit jakýkoliv den v týdnu a pomalu celé dny. Už není doba, kdy by byly nedostatkové věci nebo zavřené obchody na víkend.

7. Obsah potravinové skříně

Tady mám velké rezervy. Je tu hodně věcí, které by tu být nemusely. Pak se musí honem spotřebovávat a to jen proto, že tu jsou. To znamená zamyslet se již v obchodě, zda tu potravinu opravdu NUTNĚ potřebuji. Takže plánuji i s ostatními členy rodiny - dojíst a nekupovat nadbytky!

Jak to v kuchyni řešíte vy?


(rozepsáno, pokračování později)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji, že jste si našli čas k přečtení mého článku a třeba i k napsání komentáře. Každý komentář mne potěší (a na každý se snažím odpovídat). Pokud vás můj blog zaujal, budu ráda, když si ho přidáte mezi sledované (na stránce vpravo nahoře tlačítko ODEBÍRAT).