ŽIJEŠ PRÁVĚ TEĎ A TADY... ALE JAK? TO ZÁLEŽÍ JEN NA TOBĚ, JAKOU SI VYBEREŠ CESTU ŽIVOTEM!


pondělí 2. července 2012

Minimalismus v celém bytě

Zde bych chtěla psát o drobnostech, o kterých ani nevím, že je v bytě mám. Často se mi stává, že doma narazím na věci, o kterých ani nevím, že mám. Buď si myslím, že už dávno jsem je vyhodila, nebo si ani nevzpomínám, odkud se ke mně dostaly. To je v horším případě. Mám spousty různých maličkostí, bez kterých bych se obešla, které ani spousta lidí doma nemá, případně se mí známí pousmějí, co že to doma mám, na co a proč to nevyhodím. Asi čekám na strýčka příhodu. Jenže leckdy zjistím, že čekám ne dny, týdny, měsíce, ale třeba roky nebo dokonce desetiletky, aniž jsem tu danou věc nějak využila. Ještě potřebuji hodně dozrát, abych tyto věci vyhodila, rozdala známým nebo třeba prodala, pokud by to třeba i šlo. Jo, není to pro mne jednoduché, ale měla bych se u každé věci zastavit, vzít ji do ruky a přemýšlet: Potřebuji to? Kdy jsem to naposled použila či třeba jen měla v ruce? Dokázala jsem se bez toho obejít několik měsíců, dokáži se bez toho obejít, aniž bych to měla doma v bytě? Je to tak cenné, že bych to už nikdy nemohla koupit, nikde nesehnala, nebo je to věc, kterou jsem dostala od... (dosaď si za to veškeré příbuzenstvo, známé, přátele apod) a kterou proto nemohu vyhodit? Nebo jsem tak chudá, že bych na to neměla peníze, že bych si to nemohla koupit, až bych to opravdu nutně velice potřebovala? Ve skutečnosti jsou to věci, které čas od času (třeba při úklidu nebo při hledání něčeho zcela jiného) se odkudsi záhadně vynoří a já v tu chvíli nemám čas nebo vůbec srdce to vyhodit... (rozepsáno, pokračování později)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji, že jste si našli čas k přečtení mého článku a třeba i k napsání komentáře. Každý komentář mne potěší (a na každý se snažím odpovídat). Pokud vás můj blog zaujal, budu ráda, když si ho přidáte mezi sledované (na stránce vpravo nahoře tlačítko ODEBÍRAT).