ŽIJEŠ PRÁVĚ TEĎ A TADY... ALE JAK? TO ZÁLEŽÍ JEN NA TOBĚ, JAKOU SI VYBEREŠ CESTU ŽIVOTEM!


středa 8. května 2013

Domácí chléb


Tak jsem zase včera upekla chleba. Peču, když mám čas, doma toho moc k snědku není
a rodina neumírá hlady a vydrží tu chvilku, kdy voní celý byt a pořád ještě není hotovo.

Tady je recept:

POTŘEBNÉ PŘÍSADY

500 g chlebové mouky (dávám i hladkou, když nemám chlebovou), 1 sušené droždí,
300 ml vody, 2 lžičky soli, 1 lžička cukru, polévková lžíce oleje, (možno přidat 
3 stroužky česneku, když chci mít chléb česnekový nebo přidat 2 lžičky 
provensálského koření, když chci chléb provensálský).
 
POSTUP PŘÍPRAVY

Domácí pekárna:
Program 1 - Základní, 1 kg, pořádně propečená kůrka. 
nebo Program 8 - Těsto - pokud chci jen udělat těsto a chleba pak dopéci 
v troubě - tak jsem dělala já. Možno přidat i semínka - len, slunečnice - dát je 
až na konci kynutí, jinak se rozmašírují a nejsou vidět. 

Rozpéci troubu na 200 stupňů na 10 min a pak vložit nádobu (jenské 
oválné sklo s pečícím papírem) s těstem potřeným osolenou vodou. Snížit 
teplotu na 175 stupňů a péci 20 min. Pak opět potřít osolenou vodou a zakrýt 
vrch alobalem či víkem, aby nesesychalo a dále péci 15 min a pak zase potřít 
a otevřít vrch a dopéci asi 15 min - hlídat. Vypnu, vyjmu z trouby, potřu 
osolenou vodou a vložím na mřížku, aby zespodu nevlhlo. 
Krájím až po vychladnutí. 
Podáváme nejraději s česnekovým osoleným máslem. 
 
Dobrou chuť!

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji, že jste si našli čas k přečtení mého článku a třeba i k napsání komentáře. Každý komentář mne potěší (a na každý se snažím odpovídat). Pokud vás můj blog zaujal, budu ráda, když si ho přidáte mezi sledované (na stránce vpravo nahoře tlačítko ODEBÍRAT).