ŽIJEŠ PRÁVĚ TEĎ A TADY... ALE JAK? TO ZÁLEŽÍ JEN NA TOBĚ, JAKOU SI VYBEREŠ CESTU ŽIVOTEM!


čtvrtek 3. ledna 2013

Fany



Už dlouho jsem nepsala upoutávku na nějaký film, který se mi líbil. Dnes to udělám. I když jistě tento film bude patrně každý znát. Nedávno jsem v mých článcích Silvestr 1 a 2 připomněla úžasný herecký výkon Jiřiny Bohdalové, dnes ho připomenu zase. Zrovna jsem vzpomínala s Růžou z Moravy "Bohdalku" ve filmu Fany a předevčírem zrovna tento film vysílala naše televize na programu ČT1. Už jsem film několikrát viděla, bodejť by ne, vždyť už je starý celých 18 let! Takže dávám palec nahoru a teď ještě nějaké "řečičky" o filmu z internetu:

Titulní hrdinka je slaboduchá padesátiletá žena Fany (herecké podání Jiřina Bohdalová), která se po letech, strávených v bezpečí u tetičky dostává do péče své starší sestry, energické a nepřístupné primářky (herecké podání Jiřina Jirásková). Soužití obou osamělých žen provázejí četné drobné rozmíšky, ale také chvíle vzájemného porozumění a prostého lidského štěstí. Lékařka pod vlivem sestry ztrácí svou ochrannou vrstvu a stává se citlivější k událostem i lidem okolo sebe. Fany zase žije ve svém vlastním světě, v němž jí ke spokojenosti stačí televizní reklamy, práce v domácnosti a blízkém kostele a velká láska ke zvířatům. Má nejlepší vůli vycházet se svou sestrou v dobrém, ale jejich životní styl a žebříček hodnot jsou natolik odlišné, že přinášejí v jejich soužití celou řadu problémů.

Celému filmu dominuje herecký výkon Jiřiny Bohdalové v úloze Fany, za niž obdržela ocenění Český lev 1995 za nejlepší ženský herecký výkon.

Vřele doporučuji, člověk si připomene základní lidské hodnoty, ve filmu vítězí srdce a ne rozum. A herecké výkony paní Bohdalové i Jiráskové jsou úžasné.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji, že jste si našli čas k přečtení mého článku a třeba i k napsání komentáře. Každý komentář mne potěší (a na každý se snažím odpovídat). Pokud vás můj blog zaujal, budu ráda, když si ho přidáte mezi sledované (na stránce vpravo nahoře tlačítko ODEBÍRAT).