ŽIJEŠ PRÁVĚ TEĎ A TADY... ALE JAK? TO ZÁLEŽÍ JEN NA TOBĚ, JAKOU SI VYBEREŠ CESTU ŽIVOTEM!


pátek 31. července 2020

POLŠTÁŘEK PLNĚNÝ VIŠŇOVÝMI PECKAMI

Od mé hodné kamarádky jsem dostala možnost natrhat si na její zahrádce višně... 


Višně jsme zužitkovali a zároveň jsem našla v mém počítači zajímavý návod na výrobu zdravého polštářku na bolavá záda. Nelenila jsem a vyrobila jsem si  polštářek ze staré žínky dle tohoto popisu:




Polštář plněný peckami využijete v mnoha situacích. Pro uvolňování svalstva si jej v nahřáté podobě oblíbí hlavně sportovci. Kojícím ženám uleví od bolesti prsou, navíc mohou polštářek přikládat na bříško dětem, když je trápí nadýmání.

 

Pomáhá zmírnit revmatické potíže, uvolní natažená či ofouknutá záda, ulevuje od menstruačních bolestí a zahřívá prochladlé končetiny v období zimy. Vytažený z mrazáku se postará o splasknutí otoků, o výron kotníku a rychleji hojí štípnutí otravným hmyzem či popáleniny.

 

Nahřátý polštářek by se neměl používat na otevřené rány či modřiny. Poradit s lékařem by se měli ti, co mají problémy se srdcem či diabetes.

 

Tip: Pecky rychle přebírají teplotu okolí, proto je při chlazení balte do igelitového sáčku a v případě nahřívání pro malé děti je pokládejte přes ručník.

 

Důležitá je příprava

 

Nejtěžším úkolem je samotný sběr pecek. Na výrobu jednoho polštářku bude potřeba asi jeden litr, což je opravdu velký koš třešní. Kdo nemá doma odpeckovávač, nejspíš se asi zblázní, ale pomoci vám může i obyčejné širší brčko. Stačí jen na plod zatlačit a pecka by měla druhou stranou vylézt ven.

Až se vám podaří nasbírat dostatečné množství, povařte je, aby zbytek dužiny změkl a odpadl. Následně je vložte do staré silonové ponožky a dlaněmi je žmoulejte. Během čištění je proplachujte ve vodě.  Někdo je dává do myčky ve dvou svázaných cednících či případně se dají vyprat v pračce v síťce na spodní prádlo. V posledním případě však počítejte s tím, že vás následně čeká čištění bubnu od zbytků dužiny.

Ať už jste si zvolili jakýkoliv způsob, nezapomeňte na důkladné sušení na sluníčku nebo lze využijte sušičku na ovoce. Občas pecky pořádně promíchejte.

Tip: Už připravené pecky zakoupíte i v obchodech s hobby pomůckami na kreativní tvoření.

 

Jde se vyrábět

 

Kdo umí zkrotit šicí stroj, usnadní si práci. Ti, co si netroufají, budou potřebovat jehlu s dvojitě navléknutou nití. Tvar a velikost je jen na vás. Ovšem látka musí být bavlněná, aby odolávala teplotním změnám.

 

Nastříhejte si požadovaný tvar, vždy dva kusy, které k sobě pasují. Přiložte je rubem vzhůru a sešijte tak, aby vám zůstala jedna strana otevřená. Následně sáček otočte lícem nahoru. Nasypte připravené pecky dovnitř. Vrstva třešňových pecek by měla po rozložení tvořit asi tři centimetry. Je-li vše v pořádku, můžete zašít i poslední stranu.

 

Údržba a další zajímavé výrobky

 

Z pecek vyrobíte i hračky pro děti, ale musíte udělat dvojitou vrstvu látky a vždy pořádně kontrolovat švy, aby dítě malý kousek nesnědlo či si jej případně nestrčilo do nosu nebo ucha.

 

Údržba je jednoduchá, vhoďte do pračky. Pokud nemáte možnost pytlík či hračku s peckami dobře vysušit na sluníčku či v sušičce, raději jej neperte. Vlhké pecky by mohly začít plesnivět. Nejlepší je očistu směřovat na horké letní dny a klidně polštářku dopřát i tři dny na přímém slunci. Nezapomínejte ho otáčet. 


Proč zrovna pecky?

Jsou schopné dlouhodobě udržet teplotu, kterou vstřebají z okolí, ať už je nahřejete v mikrovlnné troubě nebo zchladíte v mrazáku.


Podle tradice jejich skvělou vlastnost objevili dělníci likérky ve Švýcarsku. Přes den si je nahřívali na kamnech, aby večer mohli relaxovat a uvolnit namožené tělo.



Moc času jsem nad tím nestrávila, jen jsem pecky dala do žínky a na otevřené straně jsem sešila. K tomu jsem si napsala návod, až mne budou bolet záda, abych uměla použít. Když to bude k ničemu, klidně vyhodím a nebude mi ničeho líto. Tak uvidím!

7 komentářů:

  1. Loty, to je zajímavé, ale višně nemám. Jednou jsem mamce koupila polštářek plněný slupkami z pohanky, byl proti nespavosti. Ve škole jsme měli na tělocvik pytlíčky plněné hrachem, čočkou, já v něm měla rýži :-)Měj se hezky, jsem ráda, že zase píšeš :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Libuško, kluci si dělali "hakisáky" - malé míčky s rýží, pak se s nimi cvičila obratnost nohou, míček si přehazovali z nohy na nohu a nesměl spadnout na zem. To už je ale pár let, snad dvacet. Znáš u vás? :-)

      Vymazat
  2. O tomto som ešte nepočula! Zaujímavé, treba aplikovať, uškodiť to nemôže...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věrko, ani nevím, jak jsem návod našla, asi intuicí, když jsem "Intuice" :-)
      Určitě neuškodí, ale když bude nejhůř, raději sáhnu po nahřátém polštářku než po tabletě! :-)

      Vymazat
  3. Tyhle nahřívací polštářky znám, hodněkrát jsem přemýšlela o koupi,ale nakonec zvítězila rašelina... ta držela teplo opravdu několik hodin.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vendy, rašelinu kupuješ nebo sbíráš venku? Já na dovolené teď v lázních měla slatinné zábaly, to bylo velmi příjemné a teplotu měly 43 st. :-)

      Vymazat
  4. Jmenuji se Lilian N. Je to velmi radostný den mého života kvůli pomoci, kterou mi Dr.saguru poskytl tím, že mi pomohl získat zpět svého bývalého manžela svým kouzlem a kouzlem lásky. Byl jsem ženatý 6 let a bylo to tak hrozné, protože můj manžel mě opravdu podváděl a hledal rozvod, ale když jsem narazil na e-mail Dr.saguru na internetu o tom, jak pomohl tolika lidem získat jejich ex zpět a pomůže opravit vztah. a aby lidé byli ve svém vztahu šťastní. Vysvětlil jsem mu svou situaci a poté hledal jeho pomoc, ale k mému překvapení mi řekl, že mi s mým případem pomůže, a tady nyní oslavuji, protože můj manžel se úplně navždy změnil. Vždycky chce být mnou a bez mého daru nemůže dělat nic. Opravdu si užívám manželství, jaká skvělá oslava. Budu dál vydávat svědectví na internetu, protože Dr.saguru je opravdu opravdové kouzlo. POTŘEBUJETE POMOCI POTOM KONTAKTUJTE LÉKAŘE SAGURU HNED E-MAILEM: drsagurusolutions@gmail.com Je jedinou odpovědí na váš problém a ve vašem vztahu se budete cítit šťastně. a je také perfektní
    1 MILOVACÍ KOUZLO
    2 VYHRAJTE ZPĚT
    3 OVOCE DĚLKY
    4 PODPORA KOUZEL
    5 OCHRANA KOUZEL
    6 OBCHODNÍ KOUZLO
    7 DOBRÉ PRACOVNÍ KOUZLO
    8 KOUZLO LOTTERY a KOUZLO SOUDNÍHO PŘÍPADU

    OdpovědětVymazat

Děkuji, že jste si našli čas k přečtení mého článku a třeba i k napsání komentáře. Každý komentář mne potěší (a na každý se snažím odpovídat). Pokud vás můj blog zaujal, budu ráda, když si ho přidáte mezi sledované (na stránce vpravo nahoře tlačítko ODEBÍRAT).