ŽIJEŠ PRÁVĚ TEĎ A TADY... ALE JAK? TO ZÁLEŽÍ JEN NA TOBĚ, JAKOU SI VYBEREŠ CESTU ŽIVOTEM!


sobota 9. září 2023

ČERVENEC 2023

Jezero Most - tentokrát jsme si ho obešli, cesta okolo je necelých 9 km, dalo se to šlapat. :-)

Rodinná oslava v pizzerii, tentokrát venku, na zahrádce.

Kromě klasických pizz tam měli i jiné dobroty.

Syn si dal mimo jiné tuto bílou polévku.
Ochutnala jsem, byla moc dobrá. A tak jsem ji dle vložených ingrediencí zkusila doma.
Nic složitého - sýr, smetana, hrášek, chilli, petržel.
No, neměla chybu, budu ji dělat častěji.

U nás ve městě byla akce Spanilá jízda motorek. V jednu chvíli vyrazilo do ulic nočního města 
415 motorek. Tedy řeknu vám, nečetla jsem předem o této akci a v první chvíli jsem si 
dle hluku myslela, že přišla válka. Foto není mé, je ze stránek našeho města. 
Takto akce prý bude 2x ročně. No, hlavně, že už vím, co znamená ten hluk.

Toto je mé foto. Jednu dobu jsme v městském lesoparku vídali stáda divočáků. Přešli kolem 
nás na vzdálenost pět metrů, byli jsme v klidu, tichu. Proběhli kolem nás a ta poslední největší bachyně při přecházení chodníku nás pozdravila - koukla, chrochtla a šla dál za rodinou.

V naší další vodní nádrži kromě nás plavou takové "velryby".

Jsou to kusance skoro metr dlouhé. Jo, nejsme tu sami - ale přežila jsem. :-)

Kromě každodenní přehlídky zajíců pod okny k nám chodí i opeřenci - tentokrát 
se přišel na mne podívat hřivnáč - vůbec mu nevadilo, že si ho fotím. :-)

A nastal čas zavařování: okurky...

nasekaná rajčata v soli...

pesto z medvědího česneku - nezavařené.

Poslední foto na chuť, abyste ode mne neodešli hladoví - bramboráčky. Tentokrát smažené v nově koupené pánvičce z Orionu, jsem s ní moc spokojená. Tedy původně byla kupovaná na lívanečky!

Mějte se všichni pohodově v tomto teplém září. Nyní je snad tepleji než v červnu. :-)

24 komentářů:

  1. Lotty, jsi vcelička pilná a ještě si uděláš čas na pořádnou procházku. Ty talíře na polévku jsou pořádně těžké. Sýrová polévka může být dobrá
    Já jsem dnes dělala kulajdu.Okurek už mám zavřených také hodně a stále na zahradě rostou. Jen rajčata nechtějí dozrávat a už chytla pliseň. Je to škoda, protože je jich hodně. Rybičky máte v jezeře pořádné. Na bramboráčky jsem se pozvala a byly vynikající.divočáků bych se bála.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, procházky dělám denně a někdy několikrát. Hlavně pro zdraví a osvěží to také ducha. Kulajdu jsem měla včera a dnes. :-) Rybičky na jezeře - raději na ně nemyslet, když plavu k molu uprostřed. Divočáci sami o sobě nic nedělají, ale stála jsem jak sloup, než kolem mne prošli. Jen si hledají potravu.

      Vymazat
  2. Lotty, parádní výlet a lákavé jídlo. Zaujala mne ta polévka, tu asi vyzkouším. Jinak koukám, že jsi pilná a připravená na zimu. Měj se hezky, zdravím, pá 😉😀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, na vaření mne doma užijou, ráda zkouším nové objevy. Měj se fajn. :-)

      Vymazat
  3. Kitty,za pilnost 1***🥰 Měj pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, jsem zvyklá, stane se, i já někdy chybuji. :-)

      Vymazat
  4. Ale safra patří Lotty 🙈😱🥰

    OdpovědětVymazat
  5. Až se zima zeptá......mužeš odpovědět s úsměvem.
    Červenec zaplněný vším možným. Ty divočáky bych tedy nemusela !!!!
    Měj se hezky a užívej krásného současného babího léta.
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, když mají někde něco levného, tak to zavařím, ono se to v zimě užije. Divočáci už sem tolik nechodí, asi mají v lese žaludy, ale viděla jsem je i několikrát před naším panelákem. 😍

      Vymazat
  6. Tedy ňam, na bramborák mám chut už asi týden, brambory a vše potřebné doma je taky, jen asi ne úplně to smažení. Polévka mě zajímá, byl by třeba někdy příště receptík 🙏😃👌. Krásnou neděli přeji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Anno, bramboráčky bych si dala, už dlouho doma nebyli, asi zopáknu! Smažení není zdravé, ale já jsem na něm docela odrostlá z dětství. Měj hezký podzim! 😍

      Vymazat
  7. Tak to byl krásný výlet)))) U jezera Most jsem dlouho nebyla. Vím, že to tam za poslední rok docela vylepšili. Děkuji za tip na polévku. Teď na ně bude ta správná chvíle a obměna receptů se bude hodit))) A o prasatech nechci ani slyšet. V naší rodině jsme zažili před měsícem nehodu. Střet se seletem a výsledek bylo totálně zdemolované auto. Naštstí to odneslo jen auto.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, ono se dá jet k jezeru ) v letní sezoně) rovnou busem z města. No jo, prasata v přírodě bydlí, to jen lidi jim lezou do domova. Upřímně, zažít bych to nechtěla, je to nepříjemný zážitek na celý život. Hlavně, že se víc nestalo.

      Vymazat
  8. Ahoj Lotty, to je hezké jezero na první fotografií. Bramborák bych si u Tebe dala, byli jsme teď na samosběru brambor tak je brambor dostatek... Před deseti lety jsem jela v noci autem sama domů a divoké prase mě vlítlo pod kola, už bych to zažít nechtěla. Pozdravuju, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Lenko, bramboráky můžu, snad i denně bych si čerstvé dala, ale co na to linie, že?! Mám řidičák, ale nejezdím, bojím se i bez divočáků. Měj hezké dny. :-)

      Vymazat
  9. Ajaj, zase to jídlo! Ta pizza a bramboráčky, ááách :D.
    Pestrý červenec jsi měla, už teď se těším na srpen :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Janinko, u mne jídlo vede, vždyť jíme denně! Srpen, no měla bych dohnat resty, nějak se opozdívám! Měj se hezky!

      Vymazat
  10. Bramboráky mám taky moc ráda, ale málokdy dělám, pak mi smrdí celý byt :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Míšo, smrdí celý byt, a to nejen z bramboráků, ale to bych pro své chu´tové pohárky neudělala. 😂

      Vymazat
  11. Ty jo. Dělat mi takové jídelní chutě na noc. Tu pizzu bych si dala.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rajo, musíš sem chodit po ránu! Jo a pizzu jsem dělala zrovna včera, ale domácí, ať dělám, co dělám, mi tolik nejede, jak ta kupovaná a snědená někde v dobré partě!

      Vymazat
  12. Hezký výlet a těch laskomin. Na motorky bych se také řada podívala. Ten hluk byl asi tak velký jako na Velké ceně v Brně. 415 motorek.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Miriam, ten hluk motorek byl hrozně velký. Na to, že jsem o akci nevěděla, myslela jsem si... no to nejhorší. V září to bylo u nás znovu a bylo již 629 motorek.

      Vymazat

Děkuji, že jste si našli čas k přečtení mého článku a třeba i k napsání komentáře. Každý komentář mne potěší (a na každý se snažím odpovídat). Pokud vás můj blog zaujal, budu ráda, když si ho přidáte mezi sledované (na stránce vpravo nahoře tlačítko ODEBÍRAT).