ŽIJEŠ PRÁVĚ TEĎ A TADY... ALE JAK? TO ZÁLEŽÍ JEN NA TOBĚ, JAKOU SI VYBEREŠ CESTU ŽIVOTEM!


úterý 6. června 2023

KVĚTEN 2023 - PODĚBRADY

Květen - do Poděbrad jedem! 
Vybrali jsme krásný termín na týdenní dovolenou, 
leč letos to byl ten nejchladnější týden v měsíci, no taky se dalo.
Sluneční hodiny - patří k nejzajímavějším místům města. 
Každý den na nich měnili datum z kytiček.

Náměstí Jiřího z Poděbrad - s Jiřím na koni a zámkem za sebou.
Celé městečko působilo na nás velmi příjemně, vše bylo blízko.

Další zámeček, menší, s ubytováním uvnitř.
Vzadu za ním zámecký park s vodotrysky a pramenem Poděbradky.
Těch je ve městě asi 20. Na nich je zajímavé, že jsou všechny se stejnou teplotou i složením.

Hlavní pramen Poděbradky s kolonádou. Ten jediný se na noc uzamykal.

Labe s výletní lodí.

Nakoukli jsme do jednoho kostela.

Kaplička na kraji lesa.
Potěšilo nás, že všechny parky, lesy byly krásně značené, všude čisto, lavičky, 
ukazatelé cesty a zajímavostí a odpadkové koše.

Jezero. Původně jsme ho chtěli obejít, ale vzhledem k deštivosti a vlhkosti jsme to vzdali, 
neb jsme se obávali, abychom někde nezapadli do bahna.
U jedné strany jezera je placené koupaliště.

Další z možností napít se z pítka pramene Poděbradky.

Jedna z cest po okruhu města. Vpravo Labe. 

I když pršelo, nevadilo nám to pro krásnou přírodu okolo.

Zámek Poděbrady v celé své kráse. Zaujalo nás, že je tam vysoká škola a kino.

Našli jsme místečko s medvědím česnekem.

Ve městě zrovna probíhaly mezinárodní závody v chůzi na vzdálenost 5, 10 i 20 km. 

Tedy ti měli tempo!

Navštívili jsme ZOO v Chlebech. Jeli jsme tam vlakem a busem. Stálo to za to.

U medvědů jsme asi strávili nejvíc času.  

Sedli jsme si na lavičku, svačili a koukali "na kino".

Medvědi jsou mladí, plni elánu, stále skotačili. 

ZOO je soukromá, vše je krásně značeno s vtipnými cedulkami. 

Také je v areálu dost zábavy pro děti i občerstvení.

Další exemplář. Nechápu, jak takové malé nožičky unesou tak velkou hromadu masa.

A mici, na tu jsem nemohla zapomenout. 

Další z výletů byl směr Nymburk. 

Nejvíce nás zaujaly městské hradby, na které se dalo zezadu vylézt, i na věžičky. 

Z nich byl krásný výhled na město.

Taky mne zaujal obrovský kostel.

Poslední den jsme navštívili čínskou restauraci poblíž náměstí.
Vyčetla jsem na internetu, že tam dobře vaří.
Měli pravdu, pochutnali jsme si.

Nudle s třemi druhy masa pro muže...

... a hranolky pro mne - s masem pikantní chuti, mám ráda pálivější.

Nejpálivější byla ale ta polévka. Za mne body nahoru.

A taky další body za skleničku švestkového vína jako poděkování za naši návštěvu. :-)

No, nějak jsem se dnes rozepsala, snad mi to nebudete mít za zlé.

Statečným, co dočetli až sem, velké poděkování za vytrvalost.

Přeji vám krásné pohodové dny. :-)

25 komentářů:

  1. V Poděbradech jsem byla poslední 3 roky 3x a byla vždy spokojená.Poděbrady jsou krásné,mají co nabídnout.Tak jsem si s tebou zavzpomínala.Na mém Blogu jsou o tom články.
    V Menu Zájezdy se STP,rok 2020,2021,2022
    Přeji pěkné dny a nové hezké zážitky...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, díky! Hned jsem si všimla článků u Tebe a napsala komentáře, ještě dřív, než jsi mi napsala. měli jste jiné zážitky, musí být švanda jezdit s vaší bandou. Ta pruhovaná trička a čepičky vám moc sluší!

      Vymazat
    2. Jsou to opravdu zážitky s naší bandou,známe se všichni již dlouho a ráda s nimi jezdím,hlavně když mi před pár lety zemřel manžel,měj se hezky...

      Vymazat
    3. Tak ať vám ta banda vydrží, je k nezaplacení. Taky bych časem chtěla takovou partu získat.

      Vymazat
  2. Ahoj Lotty, Poděbrady mám moc ráda a jsem tam často, nedaleko jezdíme na chalupu. Nedám na ně dopustit ! Měj se hezky, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Lenko, tak Ty jsi od Poděbradska! Já jsem si cestu sem plánovala už nějakou dobu a konečně si sen splnila. Mí rodiče sem jezdili roky pro Poděbradku každý rok. Měli to blíž o hodinu vlakem. Měj se hezky. ☺

      Vymazat
    2. Od Poděbrad nejsem, bydlím v Kostelci nad Orlicí, v podhůří Orlických hor. Ale obě moje babičky bydlely nedaleko a jezdím blízko na chalupu k mému bratrovi. Mám to tam tak moc ráda, Lenka
      www.babilenka.cz

      Vymazat
    3. Lenko, tak to jsi hodně z daleka! V Orlických horách jsem byla asi 2-4x na škole v přírodě a na lyžáku od základní školy. Pěkný kousek cesty!

      Vymazat
  3. I my jezdíme do Poděbrad často a moc se nám líbí jejich atmosféra. A lodí jsem pro spokojenost plula už 3x. Naposled v září do Nymburka a bylo to fajn.
    Eva
    http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, koukám, že tady jsou samí znalci Poděbrad. Asi se tam budu muset aspoň jednou vypravit - na tu plavbu lodí. 😊

      Vymazat
    2. Jedu zase zítra))) důkaz nafotím)))
      Hezký víkend. Eva

      Vymazat
    3. Evi, to se máš! To budou krásné fotky v tomto počasí! 😊

      Vymazat
    4. Příspěvek je už na blogu)))

      Vymazat
  4. V Poděbradech jsem byla jednou a i když nám nepřálo počasí, tak se mi tam líbilo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáni, nám taky nepřálo počasí, chladno a pršelo. Ale dalo se tam i v dešti hodně objevovat. 😊

      Vymazat
    2. V Poděbradech jsem byla loni hned několikrát. Běžela jsem tam tenkrát asi 16 kilometrů podél Labe, a pak jsem se vykoupala v tom jejich jezeře. Ani plavky jsem s sebou neměla, tak to byla švanda, na nuda pláž jinak nechodím. :-D Bohužel tím hezké vzpomínky na toto místo končí, pak mám v paměti jen bourání a spoustu suti a prachu.

      Vymazat
    3. Aničko, běhat 16 km bych nezvládla. Ale mám kamarádku, co dělá PŮLMARATONY. Na jezeře jsi asi moc diváků neměla, počítám, že jinak bys bez plavek plavat nešla. 😁 Čeho bylo bourání, nejsem v obraze?!

      Vymazat
  5. Krásné fotky, podle kterých jste si to náramně užili :). A jídlo nakonec, nemá chybu! :)

    OdpovědětVymazat
  6. V Poděbradech jsem byla jednou. Přestupovala jsem tam cestou do Hradčan. Na náměstí zrovna vystupovaly mažoretky. Manžel měl předepsané lázně Poděbrady, ale už to nestihl.
    Mirijam

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mirijam, tak já už v Poděbradech byla taky jednou!
      Měj veselé dny! :-)

      Vymazat
  7. Fukcarinka- na Poděbrady mám ty nej vzpomínky🥰,byla jsem tam 4x s prima partou ubytována při příležitosti výstav Šikovné ruce seniorů v Lysé nad Labem,to byl vždy prima vylet

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Martí, tak my jsme tam byli poprvé, navštívili jsme i Nymburk, ale Lysou ne, to neznám. Měj se pohodově. 😊

      Vymazat
  8. Jé v Poděbradech jsme se zastavili při naší letošní dovolené. :) V jedné kavárně nás obsloužil robotický číšník. Viděla jsem to poprvé. Škoda, že jsem nevěděla o té ZOO. , Reportáže z naší dovolené se teprve připravují. Pořídila jsi hezké fotky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, o té kavárně s robotickým číšníkem v Poděbradech nevím. Já tohoto robota viděla na letišti v Praze. Také prvně. ZOO jsme našli náhodou, původně jsme mysleli, že je docela malá, je soukromá, ale nakonec tam bylo zvířat hodně a stálo to za to. Na Tvé fotky se ráda podívám.

      Vymazat

Děkuji, že jste si našli čas k přečtení mého článku a třeba i k napsání komentáře. Každý komentář mne potěší (a na každý se snažím odpovídat). Pokud vás můj blog zaujal, budu ráda, když si ho přidáte mezi sledované (na stránce vpravo nahoře tlačítko ODEBÍRAT).