ŽIJEŠ PRÁVĚ TEĎ A TADY... ALE JAK? TO ZÁLEŽÍ JEN NA TOBĚ, JAKOU SI VYBEREŠ CESTU ŽIVOTEM!


pondělí 6. února 2023

LEDEN 2023

V lednu za pec si sednu. :-)

Tak praví jedna z pranostik na leden. U mne to platilo doslova.

Nenašla jsem vhodnější pořekadlo na to, jak to bylo v lednu u nás.

Tak tedy:

housky domácí - zapletené

chléb žitný doma dělaný,
přiznám, že nedožil druhého dne, ač dopečen byl večer
... s pravým máslem, to byla ale dobrota! :-)

škvarkové placky bramborové, zatím neomaštěné


těstovinky (mašličky) s kuřecím masem, brokolicí a nivovou omáčkou

čínské nudle s vepřovým masem a zeleninou
a mnoho a mnoho dalšího, kilíčka se nabalují, jde to docela snadno :-).

Také jsme byli s kolegyňkami z práce v pizzerii, kde měli spoustu dobrot,
například tuto pizzu, byla moje, jak jinak, než sýrová. :-)

lasagne

další jiná pizza - mně by tam vadily ty houbičky :-), jinak je moc hezká :-)

chilli con carne - aneb fazole mají prim :-)

a další z pizz - pizzy tam dělají moc dobré, tenounké, ty já můžu.
Celkem nás bylo osm, ale jídla se opakovala, buďte rádi.
Tak kdo slintal na klávesnici?
A nad čím?

Jinak toho v lednu moc nebylo, několik oslav doma, dvoje narozeniny, 
ale nechci někoho kompromitovat, určitě by nechtěli vystavit tady na blog.

No a taky hodně procházek, denně děláme 6 000 - 10 000 kroků pro zdraví a kondici.
Za každého počasí. A v lednu toho slunečného moc nebylo, tak fotky nedávám.

Už se moc těšíme na jaro,
tak snad příště už tady nebude jen samé jídlo, i když do jara je ještě 6 neděl.:-)

28 komentářů:

  1. Já jsem pizzová, takže jestli nad něčím slintám, tak nad pizzou :D.

    OdpovědětVymazat
  2. Lotty, ty mi děláš chutě. 😀 S pizzou jsem na tom stejně, houby a houbičky nejím. Dělám jí docela často doma, mám super recept na těsto (od bývalého souseda Itala), sugo jsem si loni připravila a pak už záleží jen na tom, co lednice dá. 🍕
    Měj prima dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, houbičky se učím jíst, a to tak, že je rozmixuji a pak už o nich nevím. Třeba včera jsem je dala do ostrého guláše! :-)

      Vymazat
  3. Jééé, já bych si taky dala dobrou pizzu s pořádně opečenými okraji... ☺ Nahoře snesu všechno... ☺ Hlavně hodně sýra. ☺ Ale obdivuji i krásné a úhledné pletýnky a žitný chleba mám moc ráda! ☺ Pěkné dny přeji, Peťka ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Péťo, ty okraje moc nemusím, ty bych raději odlomila, ale sýr, jů, to je balada! 😁

      Vymazat
  4. Tak já jsem na pečivo - a žitný chleba fakt miluji, k tomu ta zmínka o másle - mám vítěze :-)
    Ale kousek pizzy by se asi k tomu přihodit dal, to zas jo :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, jídlo, a ještě moučné, to je závislost, znám to! :-)

      Vymazat
  5. Ahoj Lotty, to je dobrot. Já bych si u Tebe dnes vybrala žitný chleba, na pizzu moc nejsem. Houstičky jsou top, naprosto luxusní ! Pozdravuju, Lenka.
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  6. Tak to jsi mi tedy udělala chutě. Já bych neodmítla nic.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, tak se máš u mne v únoru na co těšit, zase to jídlo! 😁

      Vymazat
  7. Pěkné pečivo a nádherný přehled chutí. 😀 Já mám chleba vždy s tvrdou kůrkou,. 🤔 i když ho potřu vodou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Miriam, chleba potírám vodou před pečením i po pečení, někdy i uprostřed pečení! 🙂

      Vymazat
  8. Lotty, slintám nad vším, teda kromě fazolí. Pizzu taky miluju, samozřejmě smetanový základ a hodně sýru, když je tam brokolice nemá to chybu🥰

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Libby, tak to se divím, já mám ráda luštěniny všechny a na všechny způsoby! Smetanový základ dělám doma, ten červený tolik nemusím. 😀

      Vymazat
  9. Lotty, to je výběr, hned bych si dala. Houstičky byly určitě moc dobré a miluju škvarkové placky, tak ty bych brala jako první. Včera jsem také dělala sýrovou omáčku z nivy s bramborovými noky, byla to dobrota. Měj se, moc zdravím 😀😉

    OdpovědětVymazat
  10. To bych si konečně pochutnala.Nejím kupované pečivo.Na chleba se jen podívám a je mi zle.Pár let jsem dělala kontrolu v pekárně-takový by se nedostal za bránu závodu! Eva H.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, tak to máš srovnání. Opravdu vše pečeš doma? Já zatím jen občas, zabírá to dost času, ale možná je to jen chyba organizace času. 😉

      Vymazat
  11. Ty pletýnky jsou úžasné!

    OdpovědětVymazat
  12. Já si pořád jen slibuji,že začnu péct chleba nebo housky-jsem líná. Ale kupované pečivo jím opravdu nejnutnějších případech ☻
    Přeji krásnou sobotu Eva H.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, a co tedy jíš, tedy kromě vařených jídel?

      Vymazat
    2. Hlavně ovoce a zeleninu-asi budu muset přejít na něco jiného-ty ceny jsou tak vysoké...

      Vymazat
    3. A co je dneska levné?!😏

      Vymazat

Děkuji, že jste si našli čas k přečtení mého článku a třeba i k napsání komentáře. Každý komentář mne potěší (a na každý se snažím odpovídat). Pokud vás můj blog zaujal, budu ráda, když si ho přidáte mezi sledované (na stránce vpravo nahoře tlačítko ODEBÍRAT).