ŽIJEŠ PRÁVĚ TEĎ A TADY... ALE JAK? TO ZÁLEŽÍ JEN NA TOBĚ, JAKOU SI VYBEREŠ CESTU ŽIVOTEM!


sobota 10. prosince 2022

ČERVENEC 2022 - LUHAČOVICE

Červenec - opožděnec... tím myslím můj článek zveřejněný až půl roku později. 

Ale snad lepší později, než nikdy...Nějak jsem se zasekla. :-)


V červenci jsme byli na týdenní dovolené v lázních LUHAČOVICE. 

Takhle to vypadalo v našem hotelovém pokoji. 

Tedy než jsme se vybalili, pak už to vypadalo asi jinak. :-)

Pár slovy bych zhodnotila -  krásná příroda, nádherné lesy. Moc se nám tam líbilo. :-) 

Tady kolem té vody jsme chodili minimálně dvakrát denně, do městečka i do přírody.

Nový kostel, myslím, že je mu 30 let, i tam jsme se byli podívat.
Hned před ním je jeden z pramenů. Těch je ve městě dost, 
ani jsme všechny nestihli oběhnout a ochutnat.

V kostele na mši. Bylo plno.

Ten den byly také trhy, spousta stánků s trhovci. 

Tady zrovna bramboráčky, halušky, nudličky s masem, mňam.

Pražené oříšky v cukru...

Japonská zahrada, krásné zákoutí.

Ptáček, nevím, jaké jméno má. Pozná ho někdo?

Těch tam bylo hodně a tento ani nebyl plachý a nechal se z blízka vyfotit. Byla jsem krok od něj.

Nejvýznamnější budova v lázních, krásná, že?!

Hned vedle začíná kolonáda s pramenem Vincentka. 

Ten pramen mi moc chutná, doma si ho i kupuji, je dobrý na dýchací cesty.

Zde je stáčírna pramenu Vincentka. A tady nahoře v patře je malé muzeum, 

fotky a drobné předměty z minulosti lázeňství v Luhačovicích.

Jeden z léčivých pramenů v lesích - pramen Viola.

Moc se mi líbilo, že všechno bylo upravené i opravené, 

všude spousta laviček na odpočinek a rozjímání.

Takové krásné lesy tu mají.  To je ale relax! :-)

Jezírko lásky - trošku zazeleněné.  Je schované hluboko v lesích. Ale má jisté kouzlo. 

Hned vedle něj je altánek s lavičkami a odpadkovými koši.

Přehrada. Někdo říká nesprávně LUHAČOVICKÁ ale správně se říká POZLOVICKÁ, 

neb nad ní je obec POZLOVICE. Přehrada je plná obrovských kaprů. 

Ty skvrny na betonové hrázi jsou kačenky, alespoň vidíte, jak ty ryby jsou veliké.

I já jsem se na přehradě koupala. Měli jsme krásné počasí.

Přehrada se dá hezky obejít, kolem je taky spousta laviček s odpadkovými koši, 
občerstvení, půjčovna loděk, šlapadel, koloběžek, dokonce i kolotoče.

Kostel v Pozlovicích. Pěkná procházka k němu.
To modro na nebi, i teď obdivuji, jaký jsme měli pěkný týden.

V POZLOVICÍCH  na nás čekalo tohle nádherné koťátko 
a předlo a předlo, ani nás nechtělo pustit dál.

Jeden z posledních dnů jsme využili návštěvou ZOO ve ZLÍNĚ LEŠNÁ.

Opravdu moc hezké prostředí, spousta zákoutí, stínu, dobré značení cest, kde co najdeme. Chválím. 


 Sloni, chrání své mládě, které se narodilo teprve před rokem - 6.6.2021. 

Píšou PRVNÍ AFRIČÁK. Vidíte ho?

Věřím, že se vám opožděná procházka po LUHAČOVICÍCH líbila 

a sama se snažím věřit, že s články pokročím a nějaké brzy napíšu. .:-)


22 komentářů:

  1. Kitty už jsem si říkala copak se děje. V Luhačovicích jsem byla v lázních v roce 2017,je tam krásně. Bydlela jsem v lázeňském domě hned kousek od kostela v MIRA MARE. Měj pohodové dny.🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Martí, díky za rychlý komentář! Na to, že jsem se na několik měsíců odmlčela, jsi rychlá jak blesk! Takže před 5 lety jsi v Luhačovicích byla, to je nedávno! My tam nebyli na léčení, ale na dovolené, v hotelu nahoře - Harmonie. Měj příjemný předvánoční čas. Lotty. 🥰

      Vymazat
  2. V Luhačovicích jsem byla jen jeden den, coby výlet na naší tenkrát dovolené ( Valašské Klobouky). Takže co jsme prošli a viděli, to se mí líbilo.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, určitě jste viděli to nejdůležitější. Měj příjemný předvánoční čas.

      Vymazat
  3. Lotty, Luhačovice jsou krásné, taky jsem tam párkrát byla, jen tak na výlet. Zoo Lešná není od nás zas tak daleko, kdybych věděla, že si tak blízko, mohly jsme se potkat. Je to krásná Zoo, byla jsem tam mockrát. Měj pohodový předvánoční čas🥰

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Libuško, tak to mne nenapadlo, že je to kousek od vás. My jsme ale celou dovolenou pořád někde běhali, jako na každé dovolené. Měj se pěkně. 😊

      Vymazat
  4. Vítám tě zpátky, jsem ráda, že jsi psaní nevzdala. V Luhačovicích jsem také kdysi byla v lázních a do Pozlovic jsme chodili do cukrárny. Byla hodně zvláštní. Dorty, ale dalo se tam objednat i pečené koleno, klobásy i tlačenka. Fotky se povedly, díky za připomenutí mého dávného pobytu. Měj se hezky, pá 😉😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, no uvidím, nakopla mne Jitka Yorga, že mne tady našla díky Otavínce a že je ráda. Fotky už jsem měla skoro půl roku připravené, tak jen je sem hodit a něco k nim napsat. Snad budu někdy pokračovat dál, ehm. :-) Ale vidím, že zájem je, i když jsem tu nějaký měsíc nebyla. :-) V Pozlovicích jsme byli jen jedenkrát, prostě jako na výletě. Měj se hezky. :-)

      Vymazat
  5. Krásné červencové dny jsi prožila :). Mě, jako vždy, nejvíce fascinuje stánek s jídlem :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Janinko, však mne taky, pokaždé musím fotit! :-)

      Vymazat
  6. Moc hezké červencové shrnutí. 🙂

    OdpovědětVymazat
  7. Najednou na mne dýchlo jaro a léto :-))), ač za oknem sněhová nadílka a vločky stále padají. V lázních muselo být fajn.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Promiň, našla jsem Tě ve spamu, tak odpovídám teprve teď. No a už se blíží zase ta zima, akorát o rok později. :-)

      Vymazat
  8. Luhačovice považuji za nádherné.Bydlela jsem v dětství nedaleko.Naposledy jsme tam byli před třemi lety,ale to už jsem pomalu nezvládala...☻
    Moje mamka byla velká plavkyně,často tam zajela...všichni šli oblížet město,mamka zatím plavala ☺
    Krásně jsem si přečetla celý článek ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, vzpomínám, maminka plavkyně! taky ráda plavu, ale na tvoji maminku asi nemám. 😁

      Vymazat
  9. Ahoj Lotty kde jsi se toulala, já k Tobě chodila nakukovat... Tak jsem ráda, že jsi zpátky ! V Luhačovicích jsem byla, ale jen tak letem světem. Taky bych tam ráda jela na dovolenou, někdy. Krásné fotografie, určitě jste si to užili a to je dobře. Měj se hezky, užij si v klidu Vánoce a těším se zase příště. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lenko, toulala, no znáš to, chvilku se zasekneš a pak nevíš, kdy se vrátit. Pokusím se sem zase vpravit. Když Tě vidím, plánuji ještě alespoň jednou navštívit Azalii, opravdu tam bylo vše, co si člověk může jen vzpomenout. 😍

      Vymazat
  10. Máš moc pěkné fotky. V Luhačovicích jsme nedávno byli. Stavitel Jurkovič. Pěkné lázeňské město. Mám na něho příjemné i nepříjemné vzpomínky. Snad někdy se zmíním víc.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mirijam, ano, Jurkovič, neuměla jsem si hned vybavit. lázně pěkné, dá se tam krásně odpočívat, nádherné lesy. 😊

      Vymazat
  11. Do Luhačovic to máme poměrně blízko a jednou jsme tam také trávili týden právě v tom hotelu, který je za tebou, když plaveš. Adamantino už je starý hotel, ale mě se tam líbilo. Luhačovice a okolí jsou krásné. Malého afričáka jsem viděla naživo pár týdnů po narození. Byl roztomilý. Tenkrát k výběhu pouštěli jen po malých skupinkách, aby nebyl stresovaný. Jezdíme tam skoro co dva roky a stále je tam něco nového. Budují se nové výběhy a už je dokončen i nový areál šelem, který jsme ještě neviděli. Tahle ZOO se mi moc líbí. Jsem ráda, že jsi se vrátila a vůbec nevadí letní fotky v zimě. naopak v době, kdy už pomalu plánujeme letní dovolenou nás to krásně naladí na léto. Měj se krásně, užij si Vánoce a hlavně zdraví do nového roku Majka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, ke slůněti pouštěli za Tebe jen po skupinkách, ale i po roce jeho žití ho rodiče hodně chrání. Bylo mi jich líto, nemají se kam schovat a mít klid na žití. Jen přes noc mají klid. Líbilo se i, jak je ZOO hodně pestrá, se zákoutími i zábavami pro všechny věkové kategorie. Tak hodně ohleduplní jsou i v Německu. Myslím tím zavřené obchody od soboty poledne do neděle, hledí na prodavačky. Ale také na všechny lidi, jejich pečlivost je dobrá pro všechny. Přeji do Nového roku hodně zdravíčka.

      Vymazat

Děkuji, že jste si našli čas k přečtení mého článku a třeba i k napsání komentáře. Každý komentář mne potěší (a na každý se snažím odpovídat). Pokud vás můj blog zaujal, budu ráda, když si ho přidáte mezi sledované (na stránce vpravo nahoře tlačítko ODEBÍRAT).