ŽIJEŠ PRÁVĚ TEĎ A TADY... ALE JAK? TO ZÁLEŽÍ JEN NA TOBĚ, JAKOU SI VYBEREŠ CESTU ŽIVOTEM!


sobota 5. března 2022

ÚNOR 2022


Únor bílý, pole sílí... tak toto se u nás až tak moc nekonalo, podívejte sami...
Na první fotce nahoře je vidět zajímavé sousoší z nějakého kovu, které mne zaujalo za vraty naší průmyslové školy. Tolik se blýskalo na slunci, že jsem do areálu školy skrz zrovna otevřená vrata vstoupila a musela jsem tu krásu nafotit. :-)


 Na kopci ŠIBENÍK.  Po 50 letech se park obnovuje, prořezalo se hodně křovin, omladily stromy, 
založilo osvětlení, přidaly nové lavičky a koše, postavilo se lanové centrum FUN PARK (na fotce), 
tak nyní se bude budovat vodovod a kanalizace ke zdejšímu občerstvení. 
Bagr je připraven na tom zapracovat. :-)  



Jedna z dalších vycházek nás vedla ke golfovému hřišti. Cestou jsme zahlédli kostelík VTELNO, 
o kterém jsem vám kdysi psala. Zaujaly mne ty mraky, které ve skutečnosti byly 
mnohem mohutnější a zajímavější.

  
Jiný víkend jsme se vypravili směrem ke kopci RESSL, cestou minuli fotbalové hřiště 
plné sportovců, RESTAURACI SEVERKA ze známého seriálu DYCKY MOST! 
a místo, kde se konají naše městské burzy.

  
První letošní slunění na lodžii, dne 14.2. Sice pod dekou, bylo chladno, ale už to hodně pálilo. :-)


Taky se zavařovalo vepřové pečené maso. Toto je snad z 2 kg. 
Budu to využívat na rychlé vaření. Je to vlastně polotovar na cokoliv, do omáček apod.


Taky jsem čistila troubu. Čím čistíte vy? Co se vám osvědčilo? Poradíte?


Kamarádka se jela ohřát do teplíčka.
Přivezla mi na památku magnetku na lednici. :-)



 Byla jsem si zaplavat na našem AQUADROMU. Tady je důkaz!

 
Navštívila jsem obchod JIP. Jdu tam jen párkrát do roka, občas mne potká štěstí.
Např. 2,5 kg balení mražené zeleniny NA SVÍČKOVOU mne přišlo na 60 Kč.
 

Zrovna z této zeleniny si dělám takovou dobrůtku osmahlou na másle. 
K tomu přidáno trošku čerstvé petrželky.  Nic jiného dnes v nabídce k jídlu pro vás nemám.

Tak tady dnešní únorové střípky končí.
Přeji všem vše dobré. :-)

20 komentářů:

  1. Zdravím, jaro jsi zahájila skvěle. Park bude krásný a všestranné využitý. Už jsem zavařovala ledacos, ale maso jsem si ještě netroufla. I naše sousedka se již opaluje v lodžii. V létě tam bude dělat všechno i žehlit, aby nastavila slunci i záda a při tom netrpěla domacnost.Mej se hezky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, už jsem z masa dělala i pečínku, pečené maso, dle naší Milušky. Chutná jako PIKOK maso v konzervě z Lidlu, znáš? Žehlit na lodžii mne nenapadlo. A na sluníčku už vůbec ne. :-) Měj se fajn.

      Vymazat
  2. Hezké únorové střípky. Taky jsem někdy si maso takhle zavařila, třeba na dovolenou.
    Dobrý kup ta zelenina!
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, ta zelenina je výborná, za tu cenu nekoupíš ani čerstvou s blátem a slupkou. Ji ji kupovala už dřív v malém (ale dražším) balení, je to tak moc dobré, někdy přidávám šlehačku, vyzkoušej!

      Vymazat
  3. To byly hezké únorové střípky. 🙂
    U nás se sníh ještě ukázal. Za poslední dny v noci mrzne, přes den svítí sluníčko, ale na víkend se to pokazilo a přišel sníh. Jaro o sobě tak zatím moc vědět nedává.
    Hezkou neděli,

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nikolko, asi nějaký malý sníh ještě byl. Ale už nic velkého, žádné nohy po kolena v závějích. :-)

      Vymazat
  4. Lotty, když je člověk v závětří, tak sluníčko už hezky hřeje. Dranu jsem taky používala, teď kupuju v Lídlu, přípravek z řady W5, je super. Ta válenda na lodžii, je dobrá věc, chválila jsem ti ji už když si ji tam dala v létě bych tam spávala. Ta zelenina na krásném talířku vypadá hezky, ale já bych si tam přihodila kousek masa, hold i když mám oběd bez masa, tak odpoledne si to musím nahradit šunkou. Maso taky zavařuju, ale syrové jenom se solí, je vynikající k bramborům na oběd i na chleba, mňam. Klidný měsíc březen ti, Lotty přeju🥰

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Libby, děkuji, Lidl máme blízko, až Drana dojde, vyzkouším. Válendu používám, nyní je na ni docela chladno. Ale přes celou noc jsem tam nikdy nebyla. Zeleninka je na mém talířku z dětství, teď jsem se k němu dostala. Taky jím doma dětským příborem po dětech, jsem v tom asi divná, ale tak mi to chutná nejlépe, mám pocit rozmazlování. Syrové zavařené maso - je pak měkké? Jak dlouho to děláš? A které druhy masa používáš? Pochlub se někdy na blogu! Pěkné dny Ti přeji! 😊

      Vymazat
  5. Lotty, krásný průřez únorem, a plno hezkých zážitků. Přeji i příjemný březen. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši, děkuji, Tobě taky příjemný březen! :-)

      Vymazat
  6. My jsme zase nedávno navštívili okruh kolem Benediktu, a v parku na Šibeníku jsme byli někdy vloni. Párkrát do roka se tam u vás stavíme.:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdenko, tak to tu znáš hodně dobře. Koho tu máte? Jste tu pečený vařený! 🥰

      Vymazat
  7. Lotty, jsem ráda, že zase můžu nahlédnout na tvůj blog. Únor jsi měla docela pestrý. Vepřové maso u nás zavařoval manžel, není to ani tak dávno. Z kg masa měl tři sklenice a je to fakt výborné. Hezké dny, pá 😄

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, pečené maso je výborné, nyní jsem zkusila využít do omáčky k rýži apod. Jednoduché, za pár min pak hotový oběd. 🥰

      Vymazat
  8. Ahoj, kamarádka udělala dobře, za teplem bych nyní jela hnedle. Zavařené vepřové maso vypadá vážně skvěle. ☺♥ Přeji pěkný den!
    Blog MonalisaBeautyEriAnna

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Anno, jela bych, ale ta cesta mne odrazuje. Měj se hezky!

      Vymazat
  9. Nedávno dcera zavařovala vepřové maso.Nevím,jak to chutnalo.Ale vím,že se to muselo dlouho vařit...při dnešních cenách plynu by to bylo asi hodně drahé.Ta zelenina se mi taky moc líbí.Jednou říkal Jamie Olivier,že je mražená lepší než čerstvá.Trhají ji plně zralou a hluboce zamrazí.Čerstvá se sbírá nezralá,ani nemá chuť typickou pro určitý druh(např.rajčata).
    Musím se po té zelenině podívat-díky za typ.
    Přeji krásný den ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, to prostě uvaříš maso a já to dám do skleniček, tu větší zavařuji v mikrovlnce 6 min, to je vše. S tou zeleninou máš pravdu, taky jsem to slyšela, ale nějak na to zapomněla. Měj se příjemně. 🥰

      Vymazat
  10. No, my tam nikoho nemáme, ale my vyjedeme se projít i jinam než v nejbližším okolí, takže zavítáme i do Mostu. Teď si říkám, že jsme už dlouho nebyli na Hněvíně, tak někdy příště.:-))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdenko, ač tu bydlím, jdu na Hněvín 1x ročně. My jsme nemobilní, tak nám může pomoci jen městská doprava.🥰

      Vymazat

Děkuji, že jste si našli čas k přečtení mého článku a třeba i k napsání komentáře. Každý komentář mne potěší (a na každý se snažím odpovídat). Pokud vás můj blog zaujal, budu ráda, když si ho přidáte mezi sledované (na stránce vpravo nahoře tlačítko ODEBÍRAT).