ŽIJEŠ PRÁVĚ TEĎ A TADY... ALE JAK? TO ZÁLEŽÍ JEN NA TOBĚ, JAKOU SI VYBEREŠ CESTU ŽIVOTEM!


pondělí 21. února 2022

LEDEN 2022

Leden je měsíc, kdy asi všechno živé je co nejvíce schované doma. I kočičky. 
Tyto jsou ze vzdálenější rodiny nebo blízkých přátel.

Takhle jsem doma měnila: na vrchní fotce jsou barevné kelímky, které jsem tam měla 
několik let. Nyní jsem si řekla, že když mám schované skleničky, je jich škoda, 
že je nikdo nevidí. Tak jsou tu a my máme změnu. Z těch plastových stejně už nikdo nepil. 
Že mne to dřív nenapadlo!
Já, kdybych si měla vybrat, z čeho chci pít, tak samozřejmě ze skla. A co vy? :-)

Máme napečíno! Vlastně ne, je to jedna z nepečených buchet na plech - uvnitř pouze 
piškoty namočené v rumu, krém ze smetany, tvarohu a cukru, to vše opakovaně, navrch kakao. 
V poslední době takhle "peču" nejraději, je to rychlé a dobré. Rodina zbouchala do dvou dnů. :-)

Tady vidíte, jaké mám "obědy", když jsem sama doma. 
Využívám zbytky všeho, a je to i pěkně barevné. 
Klobáska, petrželka kadeřavá (tu miluji), dušený květák s mrkvičkou na páře, 
kysané zelí, melta (bez cukru).

V zaměstnání nám koupili dva nové přístroje. Kávovar a soda stream.
Na sodovku jsem dosud neměla chuť, bublinky tolik nemusím. 
A kávu jsem si dělala dvakrát, ale za mne je to hodně práce s přípravou a čistěním.
Přiznám se, že zalít kávu horkou vodou je za mne jednodušší a rychlejší.

 V našem městě nám v září otevřeli nový obchod MERE s dobrými cenami.
V něm je většinou dovezené zboží převážně z Ruska a Bulharska.
Napoprvé jsme koupili nějaké laskominy a koření.
Koření mám po 100g, stojí kolem 10-20 Kč:
skořice, kopr, gril, paprika, česnek, kurkuma, petrželka.
Ještě se do obchodu jistě někdy vypravíme.

Tak to je od nás za leden všechno.
Přeji všem hodně zdravíčka a taky sluníčka.
Protože to sluníčko na nebi často dělá i sluníčko na duši. :-)


16 komentářů:

  1. Kočičky jsou krasavci - nádherní. Ten moučník mě moc zaujal. Mám také ráda rychlovky. Prosím, napiš o jeho přípravě něco více!!! Díky!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Janko, děkuji za komentář. :-) Recept je, dá se říci, u obrázku napsaný. ty piškoty jsou jednotlivě namáčené v kávě bez lógru s jistým množstvím rumu, to nechám na tobě. :-) A krém jsem napsala, dělám ho ve šlehači, nejdřív našlehám šlehačku, přidám cukr, tvaroh, dělala jsem od oka, ale myslím, že to bylo dvojité balení. Jindy jsem dělala krém z mascarpone a šlehačky, jindy z kysanky, co je právě doma. A navrch zasypu kakaem proseděném přes sítko. Dám uložit do chladu, nejraději alespoň 12 hod. Dělám den předem. Toť vše. :-)

      Vymazat
  2. Pěkně shrnutý leden. Moučník vypadá moc dobře. S tou přípravou kávy s Tebou souhlasím.
    Měj se hezky !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, přiznám se, že od doby, kdy jsem psala článek, jsem si to kafe tam nedala. Raději jsem si donesla v termosce z domova. :-)

      Vymazat
  3. Loty, moc tě zdravím z Kožuškova. Krásné kočičky si nafotila. Měj se krásně :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Libuško, na kočičky nedám nikdy dopustit. Radost z pomazlení s nimi je nepopsatelná. A jejich rošťárny taky nemají chybu. Měj se fajn. :-)

      Vymazat
  4. Pěkné lednové shrnutí. Kočky jsou krásné.
    Moc vás zdravím a přeji hezký den. 🙂

    OdpovědětVymazat
  5. Moc pěkné povídání ☺
    Přeji krásné dny ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, povídání tady mi jde méně a méně, mívám skluz! :-)

      Vymazat
  6. Omlouvám se:Taky bych si dala recept na nepečený zákusek-mňam,mňam...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, nepečené dělám poslední dobou nejraději, jsou rychlé a nedá se na nich nic zkazit! :-)

      Vymazat
  7. Lotty, zdravím. Máš to všechno hezké - fotky s číčama, dezert, stroje v práci i koření... Mám tyhle přehledy ráda. Ahoj Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lenko, přehledy mi v této době připadají nejjednodušší, roky psaní na blog denně už jsou dávno pryč. Od roku 2007 jsem se tu napsala dost. Plánujete letos dovču do ciziny? ?:-)

      Vymazat
  8. Kočičky jsou krasavice. Také raději piji že skla. O Sodastreamu jsem uvažovala, protože kupuji i perlivé minerálky. Mohla bych využívat i domácí sirupy s bublinkovou vodu. Ale zatím na nákup nedošlo. Na Vánoce jsem dostala od syna překapávač a už jsem si zvykla že to chvíli trvá než si dám kávičku, ale zvykla jsem si. Přeji hezké dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, Jestlipak máte ještě tu kočičku na zahrádce, co jste krmili. Kelímky mi doma nechybí, jak dlouho jsem neviděla, že je nepotřebuji, byly pro ostudu. Soda stream v práci ještě asi nikdo nevyužil, nevím o tom, budu se muset poptat. Překapávače domácí jsou asi rychlejší než toto monstrum, které se musí po každém použití dlouze čistit včetně vypnutí a odpojení z proudu někde dole na zemi za nízkým stolkem. Pohodové dny, konečně propuká jaro! :-)

      Vymazat

Děkuji, že jste si našli čas k přečtení mého článku a třeba i k napsání komentáře. Každý komentář mne potěší (a na každý se snažím odpovídat). Pokud vás můj blog zaujal, budu ráda, když si ho přidáte mezi sledované (na stránce vpravo nahoře tlačítko ODEBÍRAT).