ŽIJEŠ PRÁVĚ TEĎ A TADY... ALE JAK? TO ZÁLEŽÍ JEN NA TOBĚ, JAKOU SI VYBEREŠ CESTU ŽIVOTEM!


pondělí 24. listopadu 2014

Zelňačka, placky a bábovka

V neděli se nic nedělá, a tak se alespoň vaří a peče. Alespoň u nás doma.

K obědu jsem udělala zelňačku. Recept sem nevkládám, snad každý zná, případně na žádost doplním. Zrovna jsem měla štěstí na dobré kysané zelí. Nevím, jak vy, ale mně každé kysané zelí nechutná. To, co jsem koupila včera na polévku, bylo moc dobré. A taky jsem ještě čerstvé uzobávala, vždyť v něm je nejvíce vitamínu C. Někdy do polévky dávám dobrou klobásku nakrájenou na kolečka, dnes jsem neměla, a přesto byla polévka moc dobrá.

Pak jsem udělala vinné klobásky zapečené na bramborách v troubě, zasypané strouhaným sýrem, který jsem nechala rozpustit. Obrázek nemám, snědlo se hned, ale bylo to moc dobré. To byla vlastně trošku příprava na vánoce. Já moc vinné klobásy během roku nedělám, ale u nás na stole jsou vždy 25.12. A také musím říci - ne každé vinné klobásy jsou dobré, já mám nejraději ty tenoučké.

Po obědě na nás čekala šlehačková bábovka. Recept jsem použila od Jarušky.
Snad nebude vadit, když recept sem vložím, abyste mohli vyzkoušet také:

Potřebujeme:

1 hrnek cukru
4 vejce (žloutky zvlášť a z bílků sníh)
1 kelímek šlehačky (250ml)
1 vanilkový cukr
2 hrnky mouky hladká + polohrubá
1 prášek do pečiva

Do těsta jsem nastrouhala kůru z celého citronu a do zbytku těsta jsem přidala trošku kakaa pro barevnost.
Formu vymazala (pořádně) sádlem a vysypala strouhankou a dala péci do trouby na 150 °C asi 30 - 45 min. Čas si pohlídá každý sám, podle toho, jak vám trouba peče.

Jaruško, ještě jednou moc děkuji!

A pak jsem se vrhla va výrobu škvarkových placek. Tentokrát mám recept od Libušky a musím říci, že jiné placky už nedělám. Dříve jsem dělala podle jiných receptů a nebyly tak krásně měkkoučké. Na tyhle placky nedám dopustit a jsou mou rodinou velmi oblíbené. Tak tady je recept:

30 dkg škvarků
40 dkg polohrubé mouky
1 kostka droždí
2 vejce
1 hrnek mléka - teplé
2 lžíce sádla
2 malé lžičky soli

Připravíme si kvásek a nasekáme najemno škvarky.
Z mouky (trochu jsem si nechala stranou, když jsem vyvalovala těsto), soli, vajec, kvásku, sádla a mléka jsem zadělala v míse těsto, které jsem nechala vykynout. Kdybyste těsto měli řidší, přidejte trošku mouky. Rozválela jsem těsto a nasypala posekané škvarky, složila do psaníčka, zase rozválela a tak jsem postupovala 3x.
Potom jsem vykrajovala kolečka o velikosti 5cm, dala na pečící papír. Potřela jsem placky vajíčkem a dala péci na 150 °C asi 15 - 20 minut.

Libuško, ještě jednou moc děkuji!

Dobrou chuť!

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji, že jste si našli čas k přečtení mého článku a třeba i k napsání komentáře. Každý komentář mne potěší (a na každý se snažím odpovídat). Pokud vás můj blog zaujal, budu ráda, když si ho přidáte mezi sledované (na stránce vpravo nahoře tlačítko ODEBÍRAT).