ŽIJEŠ PRÁVĚ TEĎ A TADY... ALE JAK? TO ZÁLEŽÍ JEN NA TOBĚ, JAKOU SI VYBEREŠ CESTU ŽIVOTEM!


pondělí 14. května 2018

Meziboří - Tesařova cesta

V úterý jsme se rozhodli jet na výlet do místečka, kde jsme nebyli dva roky.
Bylo krásné počasí a my chtěli do lesa v Meziboří, kudy prochází Tesařova cesta.

Z internetu:

Tesařova cesta je dlouhá 12,5 km a v jejím průběhu potkáte 17 stanovišť s informačními tabulemi a 8 odpočívadel.
Naučná stezka návštěvníkům nabízí příjemné místo k rekreaci v litvínovské oblasti a zároveň předkládá
základní informace o Krušných horách. V létě je stezka vhodná k pěším i cykloturistickým aktivitám
a v zimě k běhu na lyžích. Tesařova cesta začíná v Meziboří u letního stadionu, směřuje dolů
do Litvínova a vrací se zpět Šumenským údolím do Meziboří. Stezka zčásti kopíruje jižní hranici obory Fláje.


V Meziboří, ještě než jsme zašli do lesa, jsme objevili strom se šiškami, které nešlo nefotit.


A tady jsou i nové mladé šištičky z téhož stromu. Je vidět, že se jim tam daří.


Na naučné stezce Tesařova cesta je 17 tabulí. Toto je jedna z nich.


Cesta byla značena žlutou značkou.
My jsme nešlapali celý úsek 12,5 km, máme svou naučenou trasu.
Kolik km jsme ušlapali, nevím, jen vím, že na krokoměru v mobilu mi to ukázalo 15 000 kroků.
Tady vidíte, kudy jsme šli. Toto je docela prudký sráz dolů (ve skutečnosti vypadal mnohem prudší. :-) )


Tady je další pohled do lesa.
Zase to tu vypadá jak velmi malinko nakloněná rovinka, ale sešup to opravdu byl.
Čekala jsem, kdy si kecnu na zadek a rozbiju si přitom mobil, který jsem "chytře" měla neustále v ruce.
Klid, nic se nestalo, neosahávala jsem zem a mobil přežil taky celý. :-)


Pohled do korun stromů, nádhera!


Strom samotář - ale krasavec! :-)


Dole pod náročným sešupem se nachází Bílý potok, který nás doprovázel asi 3/4 cesty.
Krásně klokotal, do toho jemné šumění stromů. Umíte si představit ten nádherný balzám na nervy?!


Potok byl na několika místech doplněn hrázemi s přepadem.
Syn pochopitelně přelezl hráz na druhou stranu a já jsem trnula hrůzou, jak se vydrápe zpět.
Zeď mu byla až do výše prsou. Já už jsem ho viděla v tůni nebo dole pod přepadem.
No nic, samozřejmě, že zpět v pohodě vylezl, to jsou jen zbytečné obavy maminek. :-)


Vodu, to já můžu! A ten vlhký vzduch! A ten šum!


Pak už byla jen cesta vzhůru. To "miluji!" :-)
Došli jsme k posedu. Jindy jsme tam všichni tři dospělí postupně vlezli a fotili se zdola.
To byly tak pěkné fotky, že nějaké mám v obýváku ve stěně.
No, ale teď se nikdo nechtěl škrábat nahoru do posedu, natož se nechat vyfotit, ach jo. :-)


Uf, tady jsme tak ve tři čtvrtině cesty. Tady končí stoupání a pak už se jde jen rovně, případně dolů.
A taky tu je lavička s tabulí, ale fotky neukážu, neb rodinní členové (ani já) se moc nechceme ukazovat. :-)

Jdeme dál, pohled za sebe zpět. Jo, tam dole vlevo jsme byli. :-)


A pohled vpřed. Vpravo dole se skrývá Bílý potok, který nám po celou dobu výletu
vytvářel příjemnou zvukovou kulisu společně se šuměním stromů a zpěvem ptactva.

Byl to krásný den, na který určitě nezapomeneme. :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji, že jste si našli čas k přečtení mého článku a třeba i k napsání komentáře. Každý komentář mne potěší (a na každý se snažím odpovídat). Pokud vás můj blog zaujal, budu ráda, když si ho přidáte mezi sledované (na stránce vpravo nahoře tlačítko ODEBÍRAT).