ŽIJEŠ PRÁVĚ TEĎ A TADY... ALE JAK? TO ZÁLEŽÍ JEN NA TOBĚ, JAKOU SI VYBEREŠ CESTU ŽIVOTEM!


pondělí 22. července 2013

Maria Montessoriová



Drama

Itálie, 2007, 2x100 min

Obsah:

Česko má svého Jana Amose Komenského, Itálie má svou Mariu Montessoriovou. Když v roce 1892 vstoupila do posluchárny lékařské fakulty římské university "La Sapienza", vzbudila všeobecnou pozornost. Byla vůbec první ženou-studentkou v celé historii fakulty. Nikdo tehdy netušil, že bude nejen první italskou lékařkou, ale že se stane i jednou z nejvýznamnějších osobností Itálie vůbec. Měla odvahu a systematičnost muže a vnímavost a citlivost ženy. V dosud mužském oboru psychologie tak přišla s revoluční myšlenkou respektovat osobnost dítěte a představit si svět z jeho úhlu pohledu. Když pak dokázala přivést skupinu retardovaných dětí ke státní zkoušce, kterou absolvovaly s lepšími výsledky, než děti z normální školy, začalo se mluvit o "Montessoriové zázraku". Její převratná metoda začala dobývat svět. Maria však nebyla jen nadšenou psycholožkou a pedagožkou. Měla svou lásku a ani ona jako kterýkoliv smrtelník nebyla chráněna proti zklamání a trápení.
(oficiální text distributora)

Ještě cituji jeden z nejzajímavějších komentářů:

Montessori metóda má silu v tom, že pôsobí nielen na dieťa, ale aj na dospelého, ktorý sa o dieťa stará. Pretože kým si dospelý v sebe neurobí poriadok, kým si neurčí priority, kým si nenaplní srdce bezpodmienečnou láskou, kým nepochodí, že dieťa je jeho partner a učiteľ a že vzťah "ja rozkazujem - ty poslúchaš" je už dávno prežitý a nemôže fungovať, dovtedy sa budú na jeho ceste ukazovať chmáry a čierne dni, naplnené krikom a hnevom.

Můj názor:

Film se mi velmi líbil, vůbec jsem tak pěkný nečekala. Životopisné filmy moc nemusím, ale tento mne chytnul a po celou dobu jsem z něj byla ohromená. Možná někoho odradí délka, je to vlastně dvojfilm. Pokud si na něj uděláte čas a nebudete ho chtít mermomocí "už dokoukat", jistě se vám bude líbit tak jako mně. Ještě několik dní po shlédnutí filmu mám jeho myšlenky stále v hlavě. Paní Montessoriová je výborná pedagožka, zasloužila se o štěstí mnoha dětí na celém světě, ale sama v této oblasti neměla na růžích ustláno. O to byl její život těžší. Přiznám se, že jsem i v závěru filmu uronila slzu, a to nejsem běžně plačka. Takže ještě jednou dvěmi slovy - VŘELE DOPORUČUJI!

Film můžete shlédnout přímo na YouTube zde.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji, že jste si našli čas k přečtení mého článku a třeba i k napsání komentáře. Každý komentář mne potěší (a na každý se snažím odpovídat). Pokud vás můj blog zaujal, budu ráda, když si ho přidáte mezi sledované (na stránce vpravo nahoře tlačítko ODEBÍRAT).